Ma kilka wątpliwości czytając recenzję WT-9.
stosunkowo krótką drogę startu i lądowania (STOL)
Wartości drogi startu i lądowania WT-9 trudno nazwać "STOL". Są minimalnie lepsze niż w C172 przy pełnym obciążeniu.
Jak wspomniałem, samolot nie jest certyfikowany do lotów zimą (a ściślej – w warunkach sprzyjających oblodzeniu płatowca), gdyż nie posiada instalacji przeciwoblodzeniowej skrzydeł
Mimo wszystko latanie zimą, a latanie w warunkach oblodzenia to są zupełnie różne rzeczy. Oblodzenie występuje nie tylko zimą.
Zresztą, warunki sprzyjające oblodzeniu najczęściej będą mieć miejsce przy pogodzie, która wykluczy możliwość lotu VFR
Warunki sprzyjające oblodzeniu występują również przy pogodzie umożliwiającej VFR.
Sam mróz, nawet rzędu -20 st. C, nie ma żadnego znaczenia.
A dlaczego miałby mieć znaczenie?
Posługiwanie się nawigacją obszarową nie pasuje mi do tego konkretnego modelu samolotu, który daje radość latania w oparciu o nawigację wzrokową, jedynie wspartą przez instrumenty pokładowe.
Większość pilotów WT-9 (w ogóle większość pilotów dziś) używa nawigacji obszarowej.