ACCPL7 corner

Forum miłośników latania On-Line w sieci VATSIM czyli sala Pilotów. Z problemami technicznymi zapraszamy do HANGARU.

Moderatorzy: Adam Łagoda, sokół, Michał Kot, MarcinSz, Aaben

ACCPL7 corner

Postprzez Pogodny RzEmYk » Śr 05 paź 2016, 18:28

Cześć,
od czasu ostatnich wyborów czekam na Wasze prośby, uwagi, propozycje. Na razie cisza, nawet od Radzia. ;)
Przeczekałem wakacje, bo to wakacje. Przeczekałem wrzesień, bo to pierwszy miesiąc szkoły, trzeba było sie wdrażać. Jednak października już nie odpuszczę! ;)

Co Waszym zdaniem wymaga zmiany, dodania, poprawy? A może sami coś tworzycie i chcielibyście się z tym podzielić z reprezentantami VACCu?
Nie krępujcie się, piszcie tutaj, na PW, na maila!


Pozdrawiam
Krzysztof Rzemiński
Obrazek
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9568
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: ACCPL7 corner

Postprzez Wojtek_84 » Śr 05 paź 2016, 18:36

Ja bym się chętnie wykazał ideową życzliwością i pomarudził, ale ostatnio taki brak czasu, że trudno nawet marudzić. Poza tym mało naobiecywałeś i pierwszy raz nie mam nadziei, że ACCPL7 rozwiąże wszystkie problemy świata i spowoduje, ten, no... "world peace" ;)
Avatar użytkownika
Wojtek_84
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1925
Dołączył(a): Pn 10 maja 2010, 19:59
Imię i Nazwisko: Wojciech Przybylski
Vatsim PID: 1151906

Re: ACCPL7 corner

Postprzez radzio2 » Śr 05 paź 2016, 18:44

Pogodny RzEmYk napisał(a):Na razie cisza, nawet od Radzia. ;)


A no cisza, cisza, bo Radzio zapomniał. Jak mu się przypomni to napisze, nie bój nic :)
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
radzio2
Kontroler PLVACC
 
Posty: 1244
Dołączył(a): So 01 lis 2014, 13:09
Lokalizacja: EPRU (Częstochowa)
Imię i Nazwisko: Radek Fijałkowski
Vatsim PID: 1304822

Re: ACCPL7 corner

Postprzez Pogodny RzEmYk » Śr 05 paź 2016, 19:10

Wojtek_84 napisał(a):Ja bym się chętnie wykazał ideową życzliwością i pomarudził
Śmiało możesz marudzić! ;)
Poza tym mało naobiecywałeś i pierwszy raz nie mam nadziei, że ACCPL7 rozwiąże wszystkie problemy świata i spowoduje, ten, no... "world peace" ;)

Od tego mamy ludzi... ;)
Obrazek


radzio2 napisał(a):A no cisza, cisza, bo Radzio zapomniał. Jak mu się przypomni to napisze, nie bój nic :)
Pisz, pisz! :)


Pozdrawiam
Krzysztof Rzemiński
Obrazek
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9568
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: ACCPL7 corner

Postprzez pitekman » Cz 06 paź 2016, 17:00

Ja mam pomysł, ale ni w ząb nie wiem gdzie go umieścić, więc napiszę tutaj :)

W realnym "małym lotnictwie" dużo się mówi o postawach "just culture" oraz wszelkich systemach a'la SMS (w prostych słowach - system monitorowania bezpieczeństwa, anonimowe raporty). Pomyślałem o stworzeniu czegoś podobnego, co pozwoli obydwu stronom (ATC oraz Piloci) podnieść jakość naszej zabawy. Więc, jeśli popełnimy błąd, wydarzy się incydent - zwyczajnie podzielmy się tym z innymi wraz z sensownym omówieniem sytuacji. Mówię więc o dwustronnym (ATC - Pilot) omówieniu danej sytuacji, znalezieniu przyczyn i podzieleniu się tym publicznie.

Przykład nieco prozaiczny nr 1.
Co się stało?
Samolot ląduje bez zgody przy obecności TWR.
Konsekwencje:
Inny samolot musiał przerwać start.
Omówione przyczyny:
- ze strony Pilota: zbyt duże skupienie na utrzymaniu wzorcowych kryteriów stabilizacji, w konsekwencji brak zwrócenia uwagi na brak landing clearance. Nie wykonanie GA przy braku landing clearance.
- ze strony ATC: Niedostateczna uwaga poświęcona sektorowi podejścia, w konsekwencji ruch na podejściu został "zapomniany". Niewydanie polecenia GA.
Proponowane zalecenia:
- Pilot: Landing clearance dodane do landing checklist lub callout "500ft - landing clearance; 500ft no landing clearance"
- ATC: Zwrocenie większej uwagi na sektor podejścia, pamięć o tym, że ci w powietrzu są ważniejsi od tych na ziemi, ustawienie monitora na szerszy widok z obszaru podejścia.

Jednostronne notki, w stylu "za szybkie podejście z powodu zaufania standardowym restrykcjom ALT w FMC, brak weryfikacji restrykcji ALT z mapą" także są ok.

Napiszcie co o tym myślicie :)
Avatar użytkownika
pitekman
Steward
Steward
 
Posty: 681
Dołączył(a): N 28 lis 2010, 18:10
Lokalizacja: EPWA
Imię i Nazwisko: Piotrek
Vatsim PID: 1219974

Re: ACCPL7 corner

Postprzez NikeR » Cz 06 paź 2016, 17:11

Zbyt zagmatwane.

Lepiej po prostu w przyszłości wprowadzić system feedback rodem z wiodących amerykańskich dywizji.
Avatar użytkownika
NikeR
Kontroler PLVACC
 
Posty: 418
Dołączył(a): Śr 25 gru 2013, 17:36
Imię i Nazwisko: Nikodem Rudziński
Vatsim PID: 1258169

Re: ACCPL7 corner

Postprzez pitekman » Cz 06 paź 2016, 17:33

Moim zdaniem złego słowa użyłeś. Myślę, że jeśli ktoś traktuje tę zabawę na poważnie, chce z niej coś wynieść, zdobyć nowe doświadczenia to najlepszym sposobem jest rzeczowe omówienie zaistniałych błędów.

To nie jest feedback, bo tu nikt nikogo nie ocenia, nie zarzuca błędów. Ty sam masz powiedzieć "słuchajcie, dałem dupy bo wszedłem w złą ulicę" ;)

Całość ma służyć zdobyciu doświadczenia, ale nie formalnego. Żaden nalot, ani posiadane kwalifikacje nie są świadectwem Twoich umiejętności. Świadectwem Twoich umiejętności jesteś Ty, Twoje podejście do zaistniałych błędów, skromność, autokrytyka, wymaganie od siebie.

Zmierzam do tego, że "feedback" sugeruje, że umiesz już dużo, ale ktoś zrobił coś źle i chcesz się tym podzielić. A ja chce się skupić na tym, że pewną wiedzę już posiadasz, ale jest ogrom wiedzy, której jeszcze nie masz. Wiedza jest jak okrąg. Czym większy okrąg, tym większa powierzchnia styczna z przestrzenią poza okręgiem.
Avatar użytkownika
pitekman
Steward
Steward
 
Posty: 681
Dołączył(a): N 28 lis 2010, 18:10
Lokalizacja: EPWA
Imię i Nazwisko: Piotrek
Vatsim PID: 1219974

Re: ACCPL7 corner

Postprzez Pogodny RzEmYk » Cz 06 paź 2016, 22:40

Można wprowadzić coś w stylu ASRS CALLBACK. To co miesięczny raport bezpieczeństwa przytaczający anonimowe wyznania pilotów na temat niebezpiecznych sytuacji, w których brali udział.

Nie ma problemu aby coś takiego wprowadzić tutaj, na forum. Również anonimowo. Co miesiąc albo co określoną ilość zdarzeń. Duble w stylu pięciu pilotów piszących to samo, że nie wyłączyli przycisku AP na czas, były by pomijane a umieszczana jedynie pierwsza sprawa tego typu. Powtarzam, duble a nie pomijanie "błachych spraw".
Informacje wysyłane by były do ACCPL7 i umieszczane przez niego bez podania źródła, same wrażenia pilotów.

Jednak to wymaga chętnych do pisania swoich wrażeń... Znajdą się tacy? ;)


Pozdrawiam
Krzysztof Rzemiński
Obrazek
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9568
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: ACCPL7 corner

Postprzez wawax » Pt 07 paź 2016, 16:10

Pewnie, że się znajdą. CBA też znajduje chętnych. ;-)

Trzeba tylko uniknąć jednostronnych doniesień. Bo często tak jest, że błąd wynika z tego, że pilot myślał co innego, a ATC co innego i się nie dogadali. Jeśli tylko jedna strona będzie raportować, to skończy się strzelaniem do jednej bramki. A, że nie będzie wiadomo czyjej konkretnie (anonim), to pojawią się uogólnienia "wszyscy ATC są tacy", a "wszyscy piloci są inni". To nie będzie sprzyjało budowie atmosfery zrozumienia.
Obrazek
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko co potrzebujesz wiedzieć o wirtualnym lataniu
CEOpedia - portal dla menedżerów, uczonych i studentów zarządzania
Avatar użytkownika
wawax
Steward
Steward
 
Posty: 704
Dołączył(a): Pn 07 wrz 2009, 14:01
Lokalizacja: L623/L984
Vatsim PID: 1116550

Re: ACCPL7 corner

Postprzez Andrzej Sosnowski » Pt 07 paź 2016, 23:56

Moim zdaniem mozna sie zastanowic i nad feadback-ime i nad omowieniem publicznym sytuacji, z ktorych wyniklo zdarzenie niebezpieczne (sytuacja potencjalnie kolizyjna lub kolizyjna), chociaz omowienie i poprawa mniejszych niedociagniec w naszej zabawie czy to ze strony Pilotow czy VATC jak najbardziej IMHO mozna pod to podpiac. Co do fedabck-u nie uwazam zeby byla to ocena w sensie wydania wyroku na vATC, a raczej majace na celu zwrocenie uwagi na to jak postrzegana jest ze strony Zalogi jakosc kontroli zapewniana przez konkretnego vATC - przynajmniej tak za oceanem do tego podchodza i tak to postrzegaja w dywizjach USA na Vatsim.

AS
Obrazek
Avatar użytkownika
Andrzej Sosnowski
Kontroler PLVACC
 
Posty: 1703
Dołączył(a): Cz 04 cze 2009, 1:05
Lokalizacja: KORD
Imię i Nazwisko: Andrzej Sosnowski
Vatsim PID: 1110880

Re: ACCPL7 corner

Postprzez Pogodny RzEmYk » N 29 lip 2018, 22:58

Dobry wieczór,
W dniu dzisiejszym rezygnuję "ze stołka" ACCPL7.
Niestety, ale ilość obowiązków w pracy (jak i po pracy) oraz spraw domowych skutkuje brakiem czasu i sił na efektywne pełnienie funkcji ACCPL7.
Dziękuję wszystkim za współpracę oraz mam nadzieję, że chociaż części z Was byłem w stanie pomóc.
W razie potrzeby zostaję do dyspozycji na forum.

Przyszłych chętnych na stanowisko zapraszam ze zgłoszeniami do ACCPL1 (accpl1@pl-vacc.org.pl).
Ziew...
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b, P3D v4.2
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9568
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: ACCPL7 corner

Postprzez anolis » Pn 30 lip 2018, 11:53

Przyjmij zatem podziękowania od jednego z pilotów za to co robiłeś jako Siódemka.
Może nie było tego bardzo dużo (a może było, ale nie wszystko widać na zewnątrz), ale to co robiłeś było bez zarzutów.
Avatar użytkownika
anolis
Steward
Steward
 
Posty: 240
Dołączył(a): Pt 19 lut 2016, 22:20
Lokalizacja: EPLB
Vatsim PID: 1350343


Powrót do Polski VATSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość