Pytanie o EPBY

Forum miłośników latania On-Line w sieci VATSIM czyli sala Pilotów. Z problemami technicznymi zapraszamy do HANGARU.

Moderatorzy: Adam Łagoda, sokół, Michał Kot, MarcinSz, Aaben

Pytanie o EPBY

Postprzez jarek » So 29 wrz 2018, 23:44

Mam pytanie dotyczace EPBY a konkretnie realnosci vatsim w tej kwesti. Pierwsza sprawa to drogi kolowania. Pamiatm dawno temu wyszedl NOTAM mowiacy ze sa niedostepne. I faktycznie w realu maszyny zawracaly na pasie i robily backtrack. Ale zmienilo sie to. Ostatnio ladujac w Bydgoszczy samolot potoczyl sie po taxi way. Czy byl NOTAM informujacy o mozliwosci uzycia tych drog ?

Kolejne dotyczy heli. Teoretycznie heli prowadzi operacje z krzyzowki pasa i taxi way. Kiedys startujac z EPBY poprosilem o T/O z current possition czyli ze stand. Kontroler zapytal co to za porzadki ?. Tymczasem w realu nigdy nie widzialem by heli operowal z krzyzowki. Zawsze ida lub odchodza ze stojanek. Jak to sie ma do vatsim? Nie powinno byc as real as get?
Poland Cargo uber alles
Avatar użytkownika
jarek
Steward
Steward
 
Posty: 549
Dołączył(a): Wt 21 mar 2006, 1:03
Lokalizacja: EGLL-EPBY
Vatsim PID: 961127

Re: Pytanie o EPBY

Postprzez Andrzej Sosnowski » N 30 wrz 2018, 18:01

jarek napisał(a):Mam pytanie dotyczace EPBY a konkretnie realnosci vatsim w tej kwesti. Pierwsza sprawa to drogi kolowania. Pamiatm dawno temu wyszedl NOTAM mowiacy ze sa niedostepne. I faktycznie w realu maszyny zawracaly na pasie i robily backtrack. Ale zmienilo sie to. Ostatnio ladujac w Bydgoszczy samolot potoczyl sie po taxi way. Czy byl NOTAM informujacy o mozliwosci uzycia tych drog ?

Żaden NOTAM w vFIR EPWW w EPBY nie jest obecnie opublikowany, który by zabraniał kołowania drogami E1, E2, E3. Jedyne ograniczenie, co zresztą podaje AIP to rozpiętość skrzydeł SP na tych drogach do 36 m, więc jeśli ktoś posiada scenerię z drogami kołowania jak opublikowano na mapce GND EPBY w realu, może z tych dróg korzystać na VATSIM, a Kontrolerzy PLVACC spokojnie wydadzą zezwolenie na kołowanie.

jarek napisał(a):Kolejne dotyczy heli. Teoretycznie heli prowadzi operacje z krzyzowki pasa i taxi way. Kiedys startujac z EPBY poprosilem o T/O z current possition czyli ze stand. Kontroler zapytal co to za porzadki ?. Tymczasem w realu nigdy nie widzialem by heli operowal z krzyzowki. Zawsze ida lub odchodza ze stojanek. Jak to sie ma do vatsim? Nie powinno byc as real as get?


Jeśli sytuacja ruchowa w powietrzu pozwala oraz na płycie postojowej, spokojnie powinieneś dostać zezwolenie na strat ze stanowiska i lądowanie prosto na stanowisko na VATSIM. Chyba, że są dodatkowe ograniczenia warunkowe w realu, ale to już trzeba by było zajrzeć do INOP lub SOP lokalnych w realu i zdecydować co ma sens stosowania na VATSIM, a co nie. Natomiast AIP dla EPBY i ruchu śmigłowców podaje, że jeśłi wykonują one podejście wg. IFR lub wg. VFR, lądowanie odbywa się na drodze startowej w użyciu i po lądowaniu kołowanie lub kołowanie podlotem odbywa się na płytę postojową lub lotnictwa sanitarnego. Śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (HEMS) mogą za zezwoleniem EPBY_TWR startować i lądować na krzyżówce drogi kołowania E1 i stanowiska nr.8. Również RATOWNIK na VATSIM powinien bez problemów dostać zezwolenie na opisane operacje od Kontrolerów PLVACC.

AS
Obrazek
Avatar użytkownika
Andrzej Sosnowski
Kontroler PLVACC
 
Posty: 1755
Dołączył(a): Cz 04 cze 2009, 1:05
Lokalizacja: KORD
Imię i Nazwisko: Andrzej Sosnowski
Vatsim PID: 1110880

Re: Pytanie o EPBY

Postprzez jarek » N 30 wrz 2018, 23:43

Wiem ze nie ma NOTAM dlatego pytalem. Pamietam ze dawno temu wyszedl NOTAM mowiacy o zamknieciu drog kolowania , i tak tez bylo w realu, natomiast nie widzialem nigdzie NOTAM odwolujacy to. Dzieki za odpowiedz
Poland Cargo uber alles
Avatar użytkownika
jarek
Steward
Steward
 
Posty: 549
Dołączył(a): Wt 21 mar 2006, 1:03
Lokalizacja: EGLL-EPBY
Vatsim PID: 961127

Re: Pytanie o EPBY

Postprzez KamilEPLR » Cz 18 paź 2018, 15:42

Dzień Dobry, Jako że bywałem w EPBY w ostatnich miesiącach...

Jak najbardziej kołowanie odbywa się dostęnymi drogami kołowania co do zasady, chodź faktycznie backtrack jest czasami wykonywany.

Start heli co do zasady odbywa się DS 08/26, jednak ZOL dopuszcza start i lądowanie z E1 za zgodą ATC. Faktycznie częściej się tak zdarza zwłaszcza ze względu na status lotu HOSP.
Keep Calm And Fly On
KamilEPLR
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 41
Dołączył(a): Wt 01 cze 2010, 14:38
Lokalizacja: Lublin/Warszawa/Pyrzowice
Imię i Nazwisko: Kamil Briké
Vatsim PID: 1135404


Powrót do Polski VATSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron