Feedback Polish VACC

Forum miłośników latania On-Line w sieci VATSIM czyli sala Pilotów. Z problemami technicznymi zapraszamy do HANGARU.

Moderatorzy: Adam Łagoda, sokół, MarcinSz, Aaben, Kuba Goc

Feedback Polish VACC

Postprzez radzio2 » Pt 20 mar 2020, 18:40

Dzień dobry.
W dniu 17 marca 2020 wpłynął anonimowy feedback na jednego z kontrolerów Polish VACC o następującej treści:
Złe rzeczy dzieją się w Polskim VACCu... Najbardziej bolesne jest to, że w "ATC School" (szkoła kontrolerów, kiedyś chyba baza wiedzy?) szczyczycie się "wysokim" poziomem kontrolerów w VACCu, wysokim ich wyszkoleniem, whatever. A w ogóle tego nie widać. NOTORYCZNY brak wiedzy, notoryczne PODSTAWOWE błędy, syf, brak ogarniania, szlag mnie trafia jak to widzę! Kontroler C1 siedzi na RADARZE, NAJWYŻSZA POZYCJA, ma rating C 1, a nie zna PODSTAWOWYCH ZASAD kontroli proceduralnej, kontroli wlotów do przestrzeni kontrolowanej. Ba! On nie wie GDZIE on kontroluje. Nie stosuje się do MRVA, do TMA, do opublikowanej (czy nawet podobnej) frazeologii. Ptaszki mi jeszcze ćwierkają że ta osoba nie jeden egzamin w tym VACCu przeprowadziła - nie wiem czy dalej pełni tą funkcję bo w "Załączniku A" jej nie ma (tudziez zakładam że nie, dzięki Bogu!) a nie zna tak gruntowych przepisów. Naprawdę - wstyd! Wlot do TMA z G: - Kontro nie wydał zezwolenia - Kontro wydał błędny STAR, niezgodny z aktualnym cyklem AIRAC (już nie wspominam o tym że nie ma czegoś takiego jak "procedura xxx przylot standardowy", jest dolot standardowy xxx, ale mniejsza o to - frazeo koleżeńskie, spoko) - Kontro wydał ten STAR jak pilot jeszcze był FIU FIU daleko od TMA - Kontro wydał ten STAR nie uwzględniając tego, że pilot nie jest w stanie go wykonać (opublikowana kilkukrotnie wysokość na mapie przewyższała poziom przelotowy SP). Dalej nie słuchałem bo już tu byłem załamany Wcześniej: - Kontroler wypuścił samolot do G (poza TMA był na altitude 7000 - może przypomnę, bo jak widać możecie nie wiedzieć - przestrzeń kontrolowana w FIRze, tam gdzie nie ma innej przestrzeni, zaczyna się od FL095 i jest klasą C (jak kto nie wie to na wikipedii można poczytać co to)). - W Gdańsku kontroler wypuscił samolot poniżej MRVA Reszty nie komentuje bo już nie wytrzymałem. Wstyd. Dziękuję Bogu, że zdecydowałem się dołączyć do innego VACC'u i uciec kiedy jeszcze mogłem, kiedy poziom jeszcze dopisywał. Z drugiej strony, zważając uwagę na fakt że przy władzy jest osoba która notorycznie była znana z tego, że jest "wszechwiedząca", dokuczliwa, nielubiana - nic dziwnego że i poziom spada. Pozdrawiam P.S. Maila nie zostawiam, bo zaraz mnie zjecie. Tak, boję się, strasznie! (po prostu znam to community, więcej jadu chyba jeszcze nie widziałem). SILNIE natomiast liczę na dyskusję na OTWARTYM forum (dla Wszystkich, pilotów też co bym mógł sobie poczytać) na temat tego co się w tym VACCu dzieje.


Gorąco proszę o kontakt człowieka, który jest autorem tego feedbacku. Chciałbym poznać więcej szczegółów sprawy, aby móc pouczyć tego kontrolera o jego błędach i tym podobne. Poziom ATC jest dla nas priorytetowy. Jeszcze raz uprzejmie proszę o kontakt na adres accpl1@pl-vacc.org.pl. Zapewniam pełną anonimowość.

Z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
radzio2
Kontroler PLVACC
 
Posty: 1929
Dołączył(a): So 01 lis 2014, 13:09
Lokalizacja: EPRU (Częstochowa)
Imię i Nazwisko: Radek Fijałkowski
Vatsim PID: 1304822

Re: Feedback Polish VACC

Postprzez Andrzej Sosnowski » So 21 mar 2020, 5:40

Najłatwiej się krytykuje z ukrycia. Nie prościej napisać kto kontrolował i kiedy. Można wtedy wyjaśnić z oskarżonym całą sytuację i zarzuty błędów, a i oskarżony ma szansę się wtedy obronić, a tak pod osłoną hejtu mamy wylanych kilka żali w postaci ogólnych zarzutów (nie doprecyzowanych zresztą) przez osobę, która się przeniosła do innego VACC i bardzo ją boli i obchodzi co się dzieje w PLVACC. Mniejsza jednak o to. Proszę o sprecyzowanie błędów, daty, godziny i kontrolera. Nie koniecznie publicznie. Wyjaśnimy, pouczymy. Tak przy okazji - po zezwolenie na wlot do przestrzeni kontrolowanej ma się zgłosić Pilot, wówczas kontroler wydaje zezwolenie. Następna sprawa kontroler ACC wydaje zezwolenie na STAR przeważnie przy drugim kontakcie z Pilotem, kiedy ten znajduje się nawet przy granicy FIRu czyli nawet z 60 NM od granicy TMA - gdzie jest tu błąd drogi kolego? Czemu musi to zrobić przed samym TMA? SP wyleciał na 7000 stóp poza TMA w inną przestrzeń :) To jest przestrzeń G - tam też można latać - gdzie jest tu błąd? Możesz jaśniej (jaki miał przelotowy SP w planie lotu, jaki był ruch wokół itd.) Co do wys na STAR - to samolot lecąc poniżej wys. opublikowanej na STAR - nie może jej wykonać? Od kiedy? Proszę. Wiesz wydaje mi się, że nie do końca opisane sytuacje są błędami. Może warto się upewnić zanim się kogoś oskarży, a jeśli już to proszę następnym razem o argumentację bardziej zwięzłą i szczegółową. Miłego dnia.

Pozdrawiam
Andrzej
Obrazek
Avatar użytkownika
Andrzej Sosnowski
Kontroler PLVACC
 
Posty: 2138
Dołączył(a): Cz 04 cze 2009, 1:05
Lokalizacja: KORD
Imię i Nazwisko: Andrzej Sosnowski
Vatsim PID: 1110880

Re: Feedback Polish VACC

Postprzez jarek » Pn 23 mar 2020, 1:06

Podpisano : " zyczliwy".

Chce rozmwaiac na "otwartym" forum ale sam chowa sie za anonimem.
Poland Cargo uber alles
Avatar użytkownika
jarek
Steward
Steward
 
Posty: 556
Dołączył(a): Wt 21 mar 2006, 1:03
Lokalizacja: EGLL-EPBY
Vatsim PID: 961127


Powrót do Polski VATSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość