Mój pierwszy raz - na EPWA

Na tym forum pomagamy wszystkim chętnym w stawianiu pierwszych kroków na VATSIM. Ale UWAGA - pilotażu i nawigacji uczy Szkoła Pilotów poniżej.

Moderatorzy: Aaben, Arteq, mbx

Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez macwoz » Pt 01 paź 2010, 1:22

Chciałbym zainicjować taki oto wątek jak w tytule. Myślę, że w naturalnym rozwoju każdego w miarę świeżego fruwaka, przychodzi moment, kiedy trzeba zmierzyć się z EPWA - pod warunkiem, że mamy na tyle "atramentu" i zapasu papieru w drukarce, by wydrukować wszystkie mapki :)
A ponieważ "na każdym zebraniu jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy" - to zaczynam.
Po planowym wieczornym EPGD - EPKK bez żadnych w sumie przygód, myslę - aaa strzelę sobie na unikomie EPGD - EPWA, bo coś spać się nie chce, a mam mapki i trzeba trochę potrenować przezd lotem na EPWA z kontrolą. "Niestety" po ponownym connect do sieci widzę, że mimo iż już po 22.00, EPWW_CTR (Andrzej Stachlewski) jeszcze ślęczy nad radarem. Myślę - spoko, pewnie posadzi jeszcze te ostatki i zajmie się czymś innym. Kurtuazyjnie pytam na privie, kiedy zamyka radar, bo nie wiem czy jest się sens zgłaszać i nie ukrywam, że byłem przygotowany na odpowiedź w stylu "122.80". A tu niespodzianka - "leć, najwyżej będziesz kończył bez ATC". Hmmm - trochę to nie w plan, bo to na prawdę pierwszy raz online na EPWA i w sumie to miał być taki anonimowy nocny lot inaugurujący przygotowanie do lotów na "warszawkę" z ATC.
Myślę: "kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana" i pytam się Andrzeja na privie czego mogę oczekiwać na EPWA, bo to mój pierwszy raz. Odpowiedź, że "lotniska" strasznie podniosła mnie na duchu :) Po chwili jednak dopisuje, że 33. No to ja szybciutko mapkę z SORIX1U na wierzch i vjioooo
Jednak nie ma tak prosto, jakiś kawałek przed SORIX, dostaje info, że mam przydzielone podejście SORIX1U jednak dct WA534. I tu dylemat, bo nie za bardzo wiem, w którym momencie mam zacząć bezpośrednio na WA534. Raz kozie śmierć i od razu po tym poleceniu włączam w FMC dct. Po kolejnym kontakcie na privie okazuje się, że w sumie zrobiłem co trzeba. No i frunę sobie na WA534 z nastawieniem na 33, ale nie ma tak prosto... W pewnej chwili otrzymuję od Andrzeja "propozycję" siadania na 15, którą oczywiście przyjmuję, ale w tym samym momencie mapki w moim segregatorze przerzucam w takim tempie, że w pokoju zrobił się przeciąg. I zabijcie - nie pamiętam jakie polecenie dostałem, ale chodziło o 2 x 180 stopni w lewo celem zmniejszenia wysokości, niby coś w rodzaju holdingu, ale to nie było to... Wreszcie po wyjściu z tej pętli dowiaduję się, że "przestrzeliłem" VOR, a powiem szczerze, że nawet o żadnym VOR nie myślałem. Zgoda na podejście i kombinuję "wizualnie" jak podejść po prostej do 15-stki. Przyznam, ze zorientowałem się gdzie jestem na wysokości 3000 i jakieś 4 nm przed progiem 15 zgłosiłem stabilizację. Dostaje zgodę na lądowanmie i zaczyna się lot w stylu "kamikadze" moim A333. Maszynkę mam w miarę opanowaną więc mimo, że siadam jednym kołem na asfalcie a drugim na trawie to jednak w miarę spokojnie sadzam Arbuza i po lekkiej korekcie jestem na pasie. Dalej bez przygód - kołuję na wyznaczone stanowisko i koniec przygody pod tytułem "mój pierwszy raz na EPWA.
Zachęcam innych do dzielenia się swoją pierwszą przygodą z EPWA i mam nadzieję, iż w tym wątku - bardziej doświadczeni koledzy wrzucą parę praktycznych uwag, co do specyfiki tej jedynej w Polsce dwupasmówki.

P.S. Dziękuję slicznie Andrzejowi za ten trening.
Obrazek
I speak english very well, but I don't know what I tell
Avatar użytkownika
macwoz
Steward
Steward
 
Posty: 646
Dołączył(a): Pt 13 sie 2010, 13:04
Imię i Nazwisko: Maciej Vozhny
Vatsim PID: 1164408

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Kuba Mędrzycki » Pt 01 paź 2010, 1:56

macwoz napisał(a):jakiś kawałek przed SORIX, dostaje info, że mam przydzielone podejście SORIX1U jednak dct WA534. I tu dylemat, bo nie za bardzo wiem, w którym momencie mam zacząć bezpośrednio na WA534


Zawsze wtedy, kiedy ATC informuje Cię, że masz wykonać dct... . Chyba, że kontroler powiedział Ci, że po minięciu SORIX masz się kierować na WA534.

Ponadto, uważam że lot A333 z EPGD do EPWA to trochę średni pomysł. A po drugie, jak nie masz porządnie ustabilizowanego podejścia, nie rób z siebie bóg-wie-jakiego bohatera, zwłaszcza jak nie masz jeszcze zbyt dużego doświadczenia. Rób w takiej sytuacji śmiało GA. Siadanie jednym kołem na trawie to raczej pewnie nie jest to na czym Ci najbardziej zależy w tej zabawie, nie? Lądowanie na zasadzie - nieważne jak, byle siąść(aby pokazać sobie i innym, że w ogóle potrafię jakkolwiek trafić, albo prawie trafić w pas), to trochę słaba dewiza na przyszłość.
Kuba Mędrzycki
Pilot-kandydat
Pilot-kandydat
 
Posty: 1292
Dołączył(a): N 19 sie 2007, 2:02
Lokalizacja: EPWA
Vatsim PID: 995925

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Aaben » Pt 01 paź 2010, 8:24

Niestety sesji nie nagrywałem. Przydzielenie STAR i polecenie wykonywania od razu na któryś z punktów pośrednich procedury to standard na EPWA. Ważne jest, żeby nie wpisywać "gołego" np. WA534, ale całą procedurę i dopiero później ją skrócić. Dzięki temu FMS ma możliwość "wprowadzenia" nas na linię podejścia końcowego, z czego czasem korzystają kontrolerzy, zaniechując wektorowanie.

Zmiana na 15 była z odpowiednim wyprzedzeniem, ale aby pozwolić Ci na wytracenie prędkości, dostałeś polecenie "jednej orbity w lewo na kurs 130", zanim się dogadaliśmy, co to jest orbita, to zakończyliśmy na kursie 180 i zgodzie na podejście VOR pas 15. Prędkość do podejścia i wysokość były ok, zresztą sam je ograniczyłem wcześniej. Zająłem się kimś w Krakowie i jak wróciłem na EPWA to już dziarsko ciąłeś radial, a prosta była odpowiednia, bo wiedziałem że jesteś newbie - 15nm. Drugi wektor i druga zgoda na podejście wyprowadziła na jakąś 10nm, zgłosiłeś się też wcześniej niż na 4nm chyba. Jak dla mnie to była raczej norma. Na samo lądowanie dużej uwagi nie zwracałem, dyskutując z jakimś newbie o wyższości zgłoszenia się nosem do A, kiedy się stoi nosem do A, zamiast do M.
Avatar użytkownika
Aaben
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 3223
Dołączył(a): Pn 18 lut 2008, 13:35
Lokalizacja: EPBC
Vatsim PID: 1048484

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Adam Łagoda » Pt 01 paź 2010, 8:59

Z mojego plecaka:
1. Jak już wyżej napisano - trzeba w dowolnej chwili oczekiwać dwóch sekwencji - bezpośrednio na (direct) = jedziemy od razu, po X bezpośrednio na (after X proceed direct) = po X jedziemy; uwaga na drugie - jeśli połączone z descend, to kolejność ma znaczenie :)
2. W dowolnej chwili przy małym obciążeniu i wiatrach <5kts można oczekiwać wejścia na pas "po najkrótszej", czyli z północy (SORIX, BIMPA, chyba te dwa) na pas 15; sprawdza się potem na dowolnym lotnisku, np. Pyrzowice ruch z zachodu często pytają o 09
3. Warto mieć zestawienie: Nav1 113.4, Nav 2: ew. IAF (WAR na 11/15, LIN 29/33), podmianka na nav1: ILS. W dowolnej chwili daje nam to informacje o przestrzeni (zwłaszcza jeśli zniżamy z VNAV, może się okazać, że na STAR mamy zaplanowane FL170 w odległości 40nm od OKE, direct w takim układzie będzie wymagać ostrego zniżania lub wręcz orbitki), możemy łatwo wykonać początek procedury (na radio2), w wypadku wyjścia na prostą szybki ruch zamiany i gotowe
4. Zwłaszcza jak nie znamy sposobu dojścia do kursu przez FMC: pilnujcie wejść na STAR >90st. Jeśli ktoś od SORIXa dostanie np. SORIX1U, dct WA533 i maszyna wykona skręt PRZED (jak np. FMC w ERJ145 FT), to z uwag na kąt (pewnie ze 160st) zacznie wykonywać ze 3-4nm przed WA533 i wyrzuci Was na 7-8mili ze sporą odchyłką od prostej 33, praktycznie poza możliwością stabilizacji. W pewnych warunkach VIS będzie opcją, w pewnych nie. Jeśli macie wątpliwości, jak wykona to FMC, ustawcie aktualny hdg w MCP, przełączcie AP w tryb hdg i wykonajcie dokrętkę w ILSa ręcznie. Dla ATC będzie to też bardziej przewidywalne - zwłaszcza w ciasnym ruchu, przypominam, że wektorowanie odbywa się często z precyzją 1-2nm (separacja na ostatniej prostej często jest na styk do przepisów - min. 4nm) i różnica 3-4 nm między "zaplanowanym" a "wykonanym" dyskwalifikuje pilota.

Chyba tyle moich podpowiedzi.

Pozdrawiam, Adam
Five miles out
Just hold your heading true
Got to get your finest out
You're number 1 anticipating you
Adam Łagoda
Kontroler PLVACC
 
Posty: 2688
Dołączył(a): Śr 08 maja 2002, 17:50
Lokalizacja: Pruszkow obok EPWA
Vatsim PID: 827397

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez macwoz » Pt 01 paź 2010, 10:55

Ponadto, uważam że lot A333 z EPGD do EPWA to trochę średni pomysł. A po drugie, jak nie masz porządnie ustabilizowanego podejścia, nie rób z siebie bóg-wie-jakiego bohatera, zwłaszcza jak nie masz jeszcze zbyt dużego doświadczenia. Rób w takiej sytuacji śmiało GA. Siadanie jednym kołem na trawie to raczej pewnie nie jest to na czym Ci najbardziej zależy w tej zabawie, nie? Lądowanie na zasadzie - nieważne jak, byle siąść(aby pokazać sobie i innym, że w ogóle potrafię jakkolwiek trafić, albo prawie trafić w pas), to trochę słaba dewiza na przyszłość.


W niemal każdych innych okolicznosciach pouczenie prawidłowe, jednak: po pierwsze lot miał być z założenia treningiem na Unicomie, jedni robią to na zasadzie EPWA - EPWA, ja postanowiłem z EPGD. Po drugie, lądowanie było awaryjne i to z bardzo istotnego powodu - Andrzej w kazdej chwili mógł zamknąć radar stąd takie moje zachowanie. Niejednokrotnie stosowałem GA i stosować będę, jednak wczorajsza sytuacja była wyjątkowa.

dostałeś polecenie "jednej orbity w lewo na kurs 130", zanim się dogadaliśmy, co to jest orbita, to zakończyliśmy na kursie 180


Przyznam, że tu u mnie wystąpiła jakaś luka w edukacji odnośnie polskiej frazeologii, gdyż hasło "orbitka" usłyszałem po raz pierwszy i mnie zatkało...

Adam: dzięki, to na prawdę cenne informacje, których raczej nie znajdzie się w mat. szkoleniowych.

P.S. ILS-y dla EPWA to 110.300 i 109.900, nie wiem, czy u innych tez tak jest, ale mój FSX przyjmuje tylko 110.350 i 109.950
Ostatnio edytowano Pt 01 paź 2010, 11:10 przez macwoz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
I speak english very well, but I don't know what I tell
Avatar użytkownika
macwoz
Steward
Steward
 
Posty: 646
Dołączył(a): Pt 13 sie 2010, 13:04
Imię i Nazwisko: Maciej Vozhny
Vatsim PID: 1164408

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Aaben » Pt 01 paź 2010, 11:08

macwoz napisał(a):Po drugie, lądowanie było awaryjne i to z bardzo istotnego powodu - Andrzej w kazdej chwili mógł zamknąć radar stąd takie moje zachowanie.


Musiałbym mieć dobry powód, żeby zamknąć po tym, jak już zacząłem wektorować, a już powód wybitny po missed approach. Takich rzeczy się raczej nie robi, i nie powinny grać żadnej roli podczas podejmowania decyzji o kontynuowaniu lądowania :)
Avatar użytkownika
Aaben
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 3223
Dołączył(a): Pn 18 lut 2008, 13:35
Lokalizacja: EPBC
Vatsim PID: 1048484

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Kuba Mędrzycki » Pt 01 paź 2010, 11:56

macwoz napisał(a):ILS-y dla EPWA to 110.300 i 109.900, nie wiem, czy u innych tez tak jest, ale mój FSX przyjmuje tylko 110.350 i 109.950


A jak je wpisujesz i gdzie? Bo domyślam się, że chodzi o A333?
Kuba Mędrzycki
Pilot-kandydat
Pilot-kandydat
 
Posty: 1292
Dołączył(a): N 19 sie 2007, 2:02
Lokalizacja: EPWA
Vatsim PID: 995925

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez mbx » Pt 01 paź 2010, 13:15

Potwierdzm słowa Andrzeja, zamknąć można dopiero przu trzecim GA... :wink:
It is easier to do a job right, than to explain why you didn’t.
Avatar użytkownika
mbx
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1240
Dołączył(a): Cz 20 wrz 2007, 1:22
Lokalizacja: Dublin (orgin EPKK)
Imię i Nazwisko: Marcin Blitek
Vatsim PID: 1023507

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez macwoz » Pt 01 paź 2010, 13:46

A jak je wpisujesz i gdzie? Bo domyślam się, że chodzi o A333?


Niezależnie od samolotu, po prostu mam w FSX takie częstotliwosci na warszawskie ILS-y. Kiedy w offline nie łapało mi wiązki to kliknąłem w czarodziejską mapkę FS-a na EPWA i takie częstotliwości tam zobaczyłem i jesli własnie takie wbiję to nie ma problemu.
Obrazek
I speak english very well, but I don't know what I tell
Avatar użytkownika
macwoz
Steward
Steward
 
Posty: 646
Dołączył(a): Pt 13 sie 2010, 13:04
Imię i Nazwisko: Maciej Vozhny
Vatsim PID: 1164408

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Kuba Mędrzycki » Pt 01 paź 2010, 14:20

macwoz napisał(a):A jak je wpisujesz i gdzie? Bo domyślam się, że chodzi o A333?


Niezależnie od samolotu, po prostu mam w FSX takie częstotliwosci na warszawskie ILS-y. Kiedy w offline nie łapało mi wiązki to kliknąłem w czarodziejską mapkę FS-a na EPWA i takie częstotliwości tam zobaczyłem i jesli własnie takie wbiję to nie ma problemu.


No tak, no to jaką frekwencję przyjmie samolot zależy wyłącznie od tego jaka jest częstotliwość w samej scenerii. Choć nie wiem czemu masz takie częstotliwości na scenerii EPWA. Może tak jest w FSXie, nie wiem. U mnie FSX gościł na kompie 15 minut, potem poleciał za okno :)
Kuba Mędrzycki
Pilot-kandydat
Pilot-kandydat
 
Posty: 1292
Dołączył(a): N 19 sie 2007, 2:02
Lokalizacja: EPWA
Vatsim PID: 995925

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Mateusz Bucholski » Pt 01 paź 2010, 14:43

W scenerii @Matta tak jest, trzeba czekać na poprawkę.
* [18:28:36] EVRR_CTR: I want to buy car tires , can you advise of internet shop, cheap in Poland ?
Mateusz Bucholski
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1764
Dołączył(a): So 27 wrz 2008, 15:40
Lokalizacja: Maastricht
Vatsim PID: 1023183

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Pogodny RzEmYk » Pt 01 paź 2010, 15:06

Ziew...
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b, P3D v4.5
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9697
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Jaskier » So 02 paź 2010, 21:43

Mój pierwszy (z pełną obstawą) lot do EPWA skończył się ... hmm, źle ? Wszystko pięknie szło , byłem gotowy do wykonywania LOGDA1U, ale kontro aby zaoszczędzić kłopotu powektorował, ładnie ląduję na rwy 33. Hamuję, wypuszczam hamulce aerodynamiczne i ... przepustnica mi poszła na full do przodu. Gorzej iż nic joystickiem nie manewrowałem więc tylko dociskam i manualnie podnoszę magiczny "grzybek" na joysticku odpowiedzialny za przepustnicę, opuszczam a w FSX opuściła się o 20 % i znów poszła do góry. Kiedy wyjrzałem na zewnątrz samolotu ujrzałem iż znowu wzbiłem się w powietrze. Od razu disconnected bo i tak za pewne dla Michała Zazuli narobiłem kłopotu. Darmowy model B736, wcześniej (offline) żadnych kłopotów tak jak i w czasie tego feralnego lotu. Przepraszam.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Jaskier
Steward
Steward
 
Posty: 162
Dołączył(a): Pn 19 kwi 2010, 21:42
Lokalizacja: Białystok
Imię i Nazwisko: Paweł Kaczmarski
Vatsim PID: 1152526

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Jarosław » So 02 paź 2010, 22:10

Po co zaraz panikować i się rozłączać? Go around normalna rzecz ;)
SP-DEL
Zapraszam na mój samolotowo-autobusowy kanał: http://www.youtube.com/user/DelfinoDelphis
oraz do naszej linii lotniczej: http://delfinsky.pl
Avatar użytkownika
Jarosław
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1473
Dołączył(a): Cz 07 cze 2007, 23:46
Lokalizacja: EPWA/EPGD
Vatsim PID: 978559

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Jaskier » So 02 paź 2010, 22:13

Niby tak, lecz pierwsza myśl - sprawa przerąbana, nic inszego tylko disconnect bo narobię więcej kłopotu. A z drugiej strony - go around po wylądowaniu i przekołowaniu sporej części pasa 33 co najmniej dziwnie by wyglądał. No ale ...

EPWA pomęczę jutro.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Jaskier
Steward
Steward
 
Posty: 162
Dołączył(a): Pn 19 kwi 2010, 21:42
Lokalizacja: Białystok
Imię i Nazwisko: Paweł Kaczmarski
Vatsim PID: 1152526

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Lesio » So 02 paź 2010, 22:21

Czy ten wątek musi się nazywać "Mój pierwszy raz - na EPWA" i wisieć gdzie wisi?
Bardziej się raczej nadaje do przeniesienia na "Zdarzenia, wypadki, przypadki ....." lub na forum "Szkoła Pilotów"
"Just one small thing: Next time, can you use the runway instead of the taxiway?"
Avatar użytkownika
Lesio
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Pn 25 lip 2005, 0:37
Lokalizacja: EPLL
Imię i Nazwisko: Leszek Stanczykiewicz
Vatsim PID: 907998

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Kuba Mędrzycki » So 02 paź 2010, 22:22

Lesio napisał(a):Czy ten wątek musi się nazywać "Mój pierwszy raz - na EPWA" i wisieć gdzie wisi?


No wiesz, kto z miłośników awiacji, nie chciałby mieć swojego 'pierwszego razu' na lotnisku? :D
Kuba Mędrzycki
Pilot-kandydat
Pilot-kandydat
 
Posty: 1292
Dołączył(a): N 19 sie 2007, 2:02
Lokalizacja: EPWA
Vatsim PID: 995925

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Lesio » So 02 paź 2010, 22:31

Kuba Mędrzycki napisał(a):No wiesz, kto z miłośników awiacji, nie chciałby mieć swojego 'pierwszego razu' na lotnisku? :D

eee tam na lotnisku... jeszcze coś Cie przeleci i bedziesz miał później uraz. Lepiej już w kiblu na pokładzie. :lol:

Gdyby O'Leary miał rozum to by kasował 10 Euro za minutę od parki. Zaden singiel by się nie wy**ał!
"Just one small thing: Next time, can you use the runway instead of the taxiway?"
Avatar użytkownika
Lesio
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Pn 25 lip 2005, 0:37
Lokalizacja: EPLL
Imię i Nazwisko: Leszek Stanczykiewicz
Vatsim PID: 907998

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez SPMRK » N 23 sty 2011, 0:09

Dzisiaj ja zaliczyłem swój "pierwszy raz" na Okęciu. (całkowicie OT, żeby nie było [....cenzura...] tekstów, swój pierwszy raz zaliczyłem kiedy większość obecnych na forum, na nocnik wchodziła po gazecie; bez obrazy Panowie, takie życie :lol: ).
Do rzeczy:
- VFR z EPWA do EPKT, ze względu na pogodę wysokość 1700 ft, Cessna 172 z FSX
- EPWA_TWR Mateusz Bucholski ( obawiałem się mówiąc szczerze, w szczególności patrząc na awatar :D chociaż Jacka Nicholsona lubię, jednak spokojnie, pełen profesjonalizm z jego strony, podpowiedź gdzie jest droga kołowania Tango), zgoda do 1500 ft)
- Start z rwy 33, potem po punktach VFR EPWA, (przed Tango zgoda na 1700 ft i Unicom), po T szczerze mówiąc zapuszczony "difoltowy" GPS z FSX na trasie T-->EPPT--> EPRU, potem J, W, N EPKT.
Ogólnie fajny lot, chociaż pogoda nie bardzo. Najważniejsze - nie wywaliło mnie :)
Z uwag technicznych: diagram EPWA wydrukowany na A4 kiepsko sie sprawdza - po namyśle drogi kołowania zostały stuningowane długopisem.
CSB112
Avatar użytkownika
SPMRK
Steward
Steward
 
Posty: 479
Dołączył(a): Cz 04 lis 2010, 23:48
Imię i Nazwisko: Marek
Vatsim PID: 1173132

Re: Mój pierwszy raz - na EPWA

Postprzez Mateusz Bucholski » N 23 sty 2011, 0:17

Wstrzeliłeś się z odlotem, bo chwilę przed granicą CTR-u chmurki zeszły na 1300.
* [18:28:36] EVRR_CTR: I want to buy car tires , can you advise of internet shop, cheap in Poland ?
Mateusz Bucholski
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1764
Dołączył(a): So 27 wrz 2008, 15:40
Lokalizacja: Maastricht
Vatsim PID: 1023183

Następna strona

Powrót do Forum nowych użytkowników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości