OT z Mój pierwszy raz

Na tym forum pomagamy wszystkim chętnym w stawianiu pierwszych kroków na VATSIM. Ale UWAGA - pilotażu i nawigacji uczy Szkoła Pilotów poniżej.

Moderatorzy: Aaben, Arteq, mbx

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez Adam Łagoda » Cz 30 gru 2010, 23:12

MarcinSz napisał(a):Jeżeli pilot na radioprzyrządach wykona prawidłowo LODNI1G, i trasę LODNI N133 JED T709 KTC do Katowic


KTC is not a valid point connecting EPKT - czy jakoś tak. Do Katowic T709 MYSKO. Wykonaj direct MYSKO z dowolnego punktu. Dlatego nonRNAV poniżej FL95.

Pozdrawiam, Adam
Five miles out
Just hold your heading true
Got to get your finest out
You're number 1 anticipating you
Adam Łagoda
Kontroler PLVACC
 
Posty: 2688
Dołączył(a): Śr 08 maja 2002, 17:50
Lokalizacja: Pruszkow obok EPWA
Vatsim PID: 827397

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez gryzoniek » Cz 30 gru 2010, 23:49

Entered:
(FPL-SPABC-IN -B736/M-Y W/C -EPGD2300 -N0460F310 LODNI N133 GRU UN133 JED T709 KTC -EPKT0100 EPKK EPWA -0)

Response:
NO ERRORS

Zgodnie z Airfield DCT Limits http://www.cfmu.eurocontrol.int/RAD/1013/docs/E1_RAD_2_APP_5_en.pdf KTC jest connecting point'em dla przylotów do EPKT.
gryzoniek
Kontroler PLVACC
 
Posty: 1269
Dołączył(a): Pn 16 paź 2006, 17:08
Lokalizacja: EPMO
Imię i Nazwisko: Piotr W
Vatsim PID: 941618

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez Wojtek_84 » Cz 30 gru 2010, 23:56

KTC is not a valid point connecting EPKT - czy jakoś tak. Do Katowic T709 MYSKO. Wykonaj direct MYSKO z dowolnego punktu. Dlatego nonRNAV poniżej FL95.

DCT z dowolnego punktu oczywiście jest niemożliwe. Ale dolot do Katowic przez MYSKO w oparciu o pomoce nawigacyjne jest możliwy.
Avatar użytkownika
Wojtek_84
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1925
Dołączył(a): Pn 10 maja 2010, 19:59
Imię i Nazwisko: Wojciech Przybylski
Vatsim PID: 1151906

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez MarcinSz » Pt 31 gru 2010, 0:23

Adam Łagoda napisał(a):KTC is not a valid point connecting EPKT - czy jakoś tak. Do Katowic T709 MYSKO. Wykonaj direct MYSKO z dowolnego punktu. Dlatego nonRNAV poniżej FL95.

A konkretnie T709 MOKOS. Piotrek ma rację, aktualnie prawidłowe końcowe do EPKT to BAREX i KTC. No i oczywiście jeżeli pilot zgłasza w planie albo paszczowo non-RNAV to nie daję skrótów na fixy, albo odległe radiopomoce. Jeżeli będzie koniecznie potrzebne, np. dla separacji, to pilot dostanie wektor.

Rozumiem sens przepisu z reala, ale taki lot ma duże walory edukacyjno-treningowe, dlatego nie mam nic przeciwko. Lot po trasie którą trzeba widzieć w głowie i na mapie a nie na ND to w dodatku spora satysfakcja.
pozdrawiam, MarcinSz
-----
"EYVL_CTR: hey Warszawas, which of you is more northeastern than other?
EPWW_S_CTR: EPWW_N_CTR...currently offline"
MarcinSz
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1384
Dołączył(a): Cz 26 lut 2009, 21:56
Lokalizacja: EPRZ
Imię i Nazwisko: Marcin Szczygieł
Vatsim PID: 1099257

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez Adam Łagoda » Pt 31 gru 2010, 9:41

gryzoniek napisał(a):Zgodnie z Airfield DCT Limits http://www.cfmu.eurocontrol.int/RAD/1013/docs/E1_RAD_2_APP_5_en.pdf KTC jest connecting point'em dla przylotów do EPKT.


Damn, znów ARR z DEP pomyliłem. Popiół na głowę. Co nie zmienia faktu, że są intersections będące connecting points, gdzie nie da się wykonywać bezpośrednio na z dowolnego punktu bez RNAV.

Pozdrawiam, Adam
Five miles out
Just hold your heading true
Got to get your finest out
You're number 1 anticipating you
Adam Łagoda
Kontroler PLVACC
 
Posty: 2688
Dołączył(a): Śr 08 maja 2002, 17:50
Lokalizacja: Pruszkow obok EPWA
Vatsim PID: 827397

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez SPMRK » Pt 31 gru 2010, 13:11

Jarosław napisał(a):To zapomnij o IFR. Szczerze. Sam próbowałem przez długi czas tak latać samolotami historycznymi, ale to praktycznie ma już sensu, bo w realu praktycznie nie uchowały się trasy non-rnav i bez żadnego sprzętu ceryfikowanego rnav byś nie poleciał.

Nie latam samolotem historycznym, tylko Beech Baronem wyposażonym w odbiorniki VOR, NDB, DME, ILS.
Wojtek_84 napisał(a):Trasy na których nie wymaga się RNAV nie uchowały się, ale tras, które można wykonać (choć nie tak precyzyjnie) uchowało się sporo. Sęk w tym, że przygotowanie planu lotu, który opiera się o radionawigację po istniejących drogach to (o ile nie latamy nad Afryką) po prostu koszmar.

Nie jest tak źle. Oczywiście nie wszystko da się, ale da się.
Przykład:
EPGD-->LODNI-->N133-->JED-->MOKOS-->EPKT (RNAV)
EPGD -->KRT-->GRU-->LDZ-->JED dct KTC (non RNAV) jest identyczna. Punkt MOKOS da się spokojnie zidentyfikować po DME JED
Następna:
EPWR-->MISKA--N871-->VAGSA-->N871-->ABAKU-->EPLL też spokojnie do zrobienia. Identyfikacja Fix-ów DME LDZ.
EPWR--TRZ -->T710--> MAPIK-->Z73-->KTC również do zrobienia (MAPIK identyfikowany DME TRZ).
Czy te trasy są poprawne ?
Oczywiście zdaję sobie doskonale, że nie wszystko da się wykonać radionawigacją, ale tam się nie zapuszczam. Pozostają dolne drogi lotnicze do FL195.
I jeszcze pytanie: czy rzeczywiście w Polsce w realu samolot bez komputera pokładowego nie ma prawa pojawić się powyżej FL095 ?
CSB112
Avatar użytkownika
SPMRK
Steward
Steward
 
Posty: 479
Dołączył(a): Cz 04 lis 2010, 23:48
Imię i Nazwisko: Marek
Vatsim PID: 1173132

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez Pogodny RzEmYk » Pt 31 gru 2010, 13:24

Co innego drogi ATS, a co innego dolne drogi RNAV.
Zgodnie z literą prawa, samolot niewyposażony w oprzyrządowanie RNAV nie możle latać w przestrzeni RNAV, czyli w Polsce od FL095 w górę.
Nie tylko samym FMS się żyje, GPS i INS to też narzędzia do nawigacji obszarowej.
Ziew...
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b, P3D v4.5
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC
 
Posty: 9697
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: OT z Mój pierwszy raz

Postprzez SPMRK » Pt 31 gru 2010, 13:38

Do lotów po Polsce zostały praktycznie dwie: R232 i W700. Czyli jedna trasa: EPWR --> EPKT i odwrotnie :(
CSB112
Avatar użytkownika
SPMRK
Steward
Steward
 
Posty: 479
Dołączył(a): Cz 04 lis 2010, 23:48
Imię i Nazwisko: Marek
Vatsim PID: 1173132

Poprzednia strona

Powrót do Forum nowych użytkowników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości