Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Forum dotyczące lotnictwa prawdziwego, a nie wirtualnego. Przeznaczone dla tych, którzy już latają, zamierzają latać lub chcą dowiedzieć się czegoś więcej o lataniu bez komputera. Przeczytaj jeśli chcesz mieć dostęp do tego forum.

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez PK » Pn 29 lut 2016, 20:39

http://avherald.com/h?article=4948667c&opt=0

Polecam filmik. Pięknie wykonane lądowanie bez przedniego podwozia.

Piotr
PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5280
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Kuba93 » Pt 18 mar 2016, 11:52

http://avherald.com/h?article=49578d24&opt=0

Było blisko...

Od razu przypomniała mi się sytuacja z dwoma 747.
Avatar użytkownika
Kuba93
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 200
Dołączył(a): N 08 lip 2007, 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Imię i Nazwisko: Jakub Ałdaś
Vatsim PID: 1010013

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez silenthunter183 » Pt 18 mar 2016, 12:52

Ewidentnie wina pilota embraera, który nie zrozumiał wydania zgody warunkowej. Pytanie tylko czemu wieżyczka nie poprawiła ich błędnego readbacku...
Znany jako SPE064 i SP-LST
Avatar użytkownika
silenthunter183
Kontroler PLVACC
 
Posty: 539
Dołączył(a): N 03 sie 2014, 18:24
Lokalizacja: EPGD - 4.5nm ILS IGDA
Imię i Nazwisko: Jędrzej Hryhorowicz
Vatsim PID: 1298110

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez infern1ty » So 19 mar 2016, 9:43

infern1ty
Steward
Steward
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt 29 wrz 2015, 8:30
Imię i Nazwisko: Paweł Hordziejewicz
Vatsim PID: 1324921

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez anolis » So 19 mar 2016, 10:47

Wygląda na to że z jakiegoś powodu uderzył pod dużym kątem.
https://www.youtube.com/watch?v=nlqlRZmz5QU
Avatar użytkownika
anolis
Steward
Steward
 
Posty: 257
Dołączył(a): Pt 19 lut 2016, 22:20
Lokalizacja: EPLB
Vatsim PID: 1350343

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Rogal » N 20 mar 2016, 2:47

silenthunter183 napisał(a):Ewidentnie wina pilota embraera, który nie zrozumiał wydania zgody warunkowej. Pytanie tylko czemu wieżyczka nie poprawiła ich błędnego readbacku...

Akurat w takiej sytuacji to błąd ATC. Po coś są te readbacki. Często się zdarza ze albo ja albo kapitan coś źle powtórzy i ATC w ogóle nie reaguje... dopiero niepewność u 2 pilota sprawa, że się dopytujemy i prosimy o wyjaśnienie/powtórzenie, takie życie. A jak się akurat tak złoży, że i jeden i drugi usłyszą źle to samo a ATC nie wyłapie to zdarzają się takie incydenty. Dobrym pomysłem jest używanie stop barów i coraz częściej się to spotyka. Akurat we francji kontrolerzy częściej mówią po francusku niż po angielsku i na serio trudno ich zrozumieć. Pół roku latałem w UK dlatego raczej nie mam problemów z angielskim ale na CDG ostatnio kontroler chyba z 10 razy nam powtarzał instrukcje kołowania i wg mnie za każdym razem mówił co innego...
Rogal
Steward
Steward
 
Posty: 84
Dołączył(a): Pt 21 wrz 2012, 23:42
Imię i Nazwisko: Piotr Rogalski
Vatsim PID: 877900

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Rogal » N 20 mar 2016, 2:58

Już na samym początku ATC popełnia błąd mówiąc "line runway 33 up after the departing Dornier 328". Prawidłowo powinno być "Behind departing dornier line up runway 33 behind". Takie zasady nie biorą się z d.... i powinno się je stosować. Z ogromnym prawdopodobieństwem trzymanie się frazeologii spowodowałoby uniknięcie tego incydentu.
Rogal
Steward
Steward
 
Posty: 84
Dołączył(a): Pt 21 wrz 2012, 23:42
Imię i Nazwisko: Piotr Rogalski
Vatsim PID: 877900

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez silenthunter183 » N 20 mar 2016, 10:57

@Rogal
No ok ale pytanie dlaczego embraer zrobił line up? Przecież przed zajęciem pasa wystarczyło ruszyć głową w prawo i lewo, widzialność była dobra, powinni ich zauważyć. Może nie doszła do nich końcówka transmisji? Z tego co piszesz wynika w takim razie że była to wina obu stron:
-atc błędne wydanie zgody warunkowej (frazeologia)
-piloci niedostosowanie się do zgody warunkowej (nie doszła do końca?), nie sprawdzenie osi pasa (czy rzeczywiście jest jakiś ruch).
Znany jako SPE064 i SP-LST
Avatar użytkownika
silenthunter183
Kontroler PLVACC
 
Posty: 539
Dołączył(a): N 03 sie 2014, 18:24
Lokalizacja: EPGD - 4.5nm ILS IGDA
Imię i Nazwisko: Jędrzej Hryhorowicz
Vatsim PID: 1298110

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Rogal » N 20 mar 2016, 12:42

silenthunter183 napisał(a):@Rogal
No ok ale pytanie dlaczego embraer zrobił line up? Przecież przed zajęciem pasa wystarczyło ruszyć głową w prawo i lewo, widzialność była dobra, powinni ich zauważyć. Może nie doszła do nich końcówka transmisji? Z tego co piszesz wynika w takim razie że była to wina obu stron:
-atc błędne wydanie zgody warunkowej (frazeologia)
-piloci niedostosowanie się do zgody warunkowej (nie doszła do końca?), nie sprawdzenie osi pasa (czy rzeczywiście jest jakiś ruch).

Zwróć uwagę ze Dornier startował z pasa innego pasa niż oni mieli to zrobić ;) Wiele linii sprawdza tylko approach sector. W LOT sprawdzamy z obydwu stron. Kontroler powinien też zawrzeć taka informacje ze departing traffic jest z przeciwnej strony.
Rogal
Steward
Steward
 
Posty: 84
Dołączył(a): Pt 21 wrz 2012, 23:42
Imię i Nazwisko: Piotr Rogalski
Vatsim PID: 877900

Wypadek awionetki pod Pułtuskiem. Nie żyją dwie osoby

Postprzez Savior » So 02 kwi 2016, 10:30

Katastrofa awionetki w Chmielewie koło Pułtuska na Mazowszu. Maszyna spadła na pole i stanęła w płomieniach. Awionetką leciało dwóch mężczyzn, obaj zginęli na miejscu. Do zdarzenia doszło przed godz. 18:00. Przyczyny katastrofy wyjaśniają Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych i policja.

– Przed godziną 18:00 jeden z okolicznych mieszkańców zobaczył, że awionetka spada i uderza w ziemię. Zaalarmował komendę policji w Pułtusku – relacjonowała na antenie reporterka TVP Info Aleksandra Marciniak.

Na miejsce wypadku przyjechały dwa zastępy straży pożarnej, które rozpoczęły akcję ratunkową i zabezpieczyły miejsce zdarzenia przed możliwością zapalenia – powiedział w rozmowie z TVP Info st. kpt. Jacek Skurzyński z PSP w Pułtusku.

Dostęp do miejsca wypadku był bardzo utrudniony, ponieważ maszyna spadła w pobliżu rzeki Narwi, na podmokłe tereny porośnięte chaszczami.

Na miejscu katastrofy pojawił się prokurator oraz specjaliści z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Cały czas trwają oględziny i zabezpieczanie terenu. Te czynności potrwają zapewne do późnych godzin porannych.


Źródło: TVP Info


Niestety. Samoloty czasem też ulegają wypadkom... najgorsze, że giną w nich ludzie. [*]
Avatar użytkownika
Savior
Steward
Steward
 
Posty: 119
Dołączył(a): Cz 01 lis 2007, 16:38
Lokalizacja: Chorzów
Imię i Nazwisko: Michał Orzeł
Vatsim PID: 1312658

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez infern1ty » Pn 04 kwi 2016, 19:20

infern1ty
Steward
Steward
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt 29 wrz 2015, 8:30
Imię i Nazwisko: Paweł Hordziejewicz
Vatsim PID: 1324921

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez PK » Pn 04 kwi 2016, 19:38

Fotki z avherald - http://avherald.com/h?article=49666e3e&opt=0 - robią wrażenie. Ciekawe czy lokalnie odświeżą temat brzozy.

Piotr
PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5280
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Pogodny RzEmYk » Pn 04 kwi 2016, 21:11

Końcówką skrzydła ściął skrzydło i statecznik. No i jak tu brzoza mogła ściąć skrzydło Tutki... "Nowa" komisja śledcza od zamachu to wszystko jeszcze nam udowodni...
Ziew...
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b, P3D v4.2
Avatar użytkownika
Pogodny RzEmYk
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 9606
Dołączył(a): Śr 18 lut 2004, 15:35
Lokalizacja: okolice Dąbrowy Tarnowskiej
Imię i Nazwisko: Krzysztof
Vatsim PID: 895621

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez Sypoś » Pn 04 kwi 2016, 22:25

Ciiiii, nie tak głośno. ;)
Avatar użytkownika
Sypoś
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1466
Dołączył(a): Wt 28 wrz 2010, 14:36
Imię i Nazwisko: Michał
Vatsim PID: 1168873

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez infern1ty » Wt 05 kwi 2016, 16:11

infern1ty
Steward
Steward
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt 29 wrz 2015, 8:30
Imię i Nazwisko: Paweł Hordziejewicz
Vatsim PID: 1324921

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez MarciN » Wt 05 kwi 2016, 22:54

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1017099,tit ... ll18240839

Kolejna impreza w Pomiechówku, tym razem chłopaki mają większą inwencje twórczą i do puli dokładają Lotnisko Chopina.
Avatar użytkownika
MarciN
Kontroler PLVACC
 
Posty: 188
Dołączył(a): Pn 17 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: WAW
Imię i Nazwisko: Marcin Serafin
Vatsim PID: 1219863

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez infern1ty » Wt 05 kwi 2016, 23:06

Powinni takie kary nakładać na tych żartownisi, że do końca życia by się nie wypłacili.
infern1ty
Steward
Steward
 
Posty: 157
Dołączył(a): Wt 29 wrz 2015, 8:30
Imię i Nazwisko: Paweł Hordziejewicz
Vatsim PID: 1324921

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez MarciN » Śr 20 kwi 2016, 18:51

Avatar użytkownika
MarciN
Kontroler PLVACC
 
Posty: 188
Dołączył(a): Pn 17 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: WAW
Imię i Nazwisko: Marcin Serafin
Vatsim PID: 1219863

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez robin » Pt 03 lut 2017, 19:05

No ładnie pojechali...
https://aviationvoice.com/wrong-turn-forced-lot-flight-to-wait-for-taxiway-painters-201702031451/
After being given landing clearance, the aircraft, arriving from Amsterdam, was instructed to leave the runway either through taxiway A4 or taxiway L, which connect to the far end of runway 11.
But having landed at 21:20, according to Polish investigation authority PKBWL, the crew vacated the runway at taxiway N1.
The aircraft encountered a group of airport workers painting ground markings on the intersection of taxiways N1 and E2, and was ordered to stop by ground traffic control.
Avatar użytkownika
robin
Steward
Steward
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pn 21 lis 2011, 19:51
Lokalizacja: EPLL (właściwie okolice EVINA)
Imię i Nazwisko: Robert Kupis
Vatsim PID: 1210875

Re: Komunikaty prasowe (temat zbiorczy)

Postprzez robin » So 02 gru 2017, 20:51

Komunikacja na tekście 8O :
"Testy łączności CPDLC w PAŻP"
"Po udanych próbach na ziemi przyszedł czas na testy pomiędzy naziemnym systemem zarządzania ruchem lotniczym a samolotami PLL LOT będącymi w powietrzu – poinformowała Agencja. [...]"

http://www.plar.pl/news/1935/TestycznociCPDLCwPAP.html
Avatar użytkownika
robin
Steward
Steward
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pn 21 lis 2011, 19:51
Lokalizacja: EPLL (właściwie okolice EVINA)
Imię i Nazwisko: Robert Kupis
Vatsim PID: 1210875

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo real life

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron