AF 447

Forum dotyczące lotnictwa prawdziwego, a nie wirtualnego. Przeznaczone dla tych, którzy już latają, zamierzają latać lub chcą dowiedzieć się czegoś więcej o lataniu bez komputera. Przeczytaj jeśli chcesz mieć dostęp do tego forum.

AF 447

Postprzez Kuba Mędrzycki » Wt 02 cze 2009, 14:32

Tak się zastanawiam nad informacjami podawanymi w mediach na temat utracenia przez feralny lot kontaktu z kontrolą. Otóż, podają że samoloty lecące właśnie między Ameryką Płd. a Europą/Afryką przez dobre 1000km lecą 'bez kontroli'. Tzn., po wylocie znad Brazylii mają tamtejszy ctr, a dolatując do Afryki łączą się z Senegalem, natomiast między tymi dwoma obszarami jest coś w rodzaju czarnej dziury jeśli chodzi o łączność. Naprawdę nie ma tam żadnej kontroli oceanicznej? Bo tak przynajmniej wynikałoby ze wspomnianych medialnych informacji.
Kuba Mędrzycki
Pilot-kandydat
Pilot-kandydat
 
Posty: 1292
Dołączył(a): N 19 sie 2007, 2:02
Lokalizacja: EPWA
Vatsim PID: 995925

Re: AF 447

Postprzez hawky » Wt 02 cze 2009, 14:42

Taa, informacje medialne...

Obrazek

Proponuję zamknąć wątek zanim zaczną się spekulacje n/t przyczyn.
--
How can you tell there's a pilot at a party? He'll tell you.
Avatar użytkownika
hawky
Steward
Steward
 
Posty: 866
Dołączył(a): Pt 23 mar 2007, 10:50
Lokalizacja: Poznań
Vatsim PID: 853069

Re: AF 447

Postprzez Jarosław » Wt 02 cze 2009, 15:41

Kontrola jest, ale może mowa jest o utracie kontaktu radarowego? Radaru tam na pewno nie ma :)
SP-DEL
Zapraszam na mój samolotowo-autobusowy kanał: http://www.youtube.com/user/DelfinoDelphis
oraz do naszej linii lotniczej: http://delfinsky.pl
Avatar użytkownika
Jarosław
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1473
Dołączył(a): Cz 07 cze 2007, 23:46
Lokalizacja: EPWA/EPGD
Vatsim PID: 978559

Re: AF 447

Postprzez alfsky » Wt 02 cze 2009, 22:21

Obrazek
Avatar użytkownika
alfsky
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1510
Dołączył(a): Śr 19 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Żywiec, EPBA
Imię i Nazwisko: Marek
Vatsim PID: 920818

Re: AF 447

Postprzez mpuchatek » N 14 cze 2009, 22:22

Załączam kilka linków, jakie znalazłem dziś w wyjątkowo niegłupim komentarzu do notki w GW.
Wydają się dość ciekawe, ale specem od aerodynamiki nie jestem. Linki wskazują na przypadki dezintegracji konstrukcji samolotu na skutek przekroczenia dopuszczalnych parametrów lotu.
"płaski korkociąg" Pulkovo Airlines 612 - próba przeskoczenia frontu burzowego górą.
Q-Corner - tu może prośba o komentarz kolegów, którzy wiedzą coś więcej z aerodynamiki (nie wygląda na to, że liniowce pasażerskie mogą latać w okolicy takich parametrów, ale...) .
Nieco skłoniła mnie do wpisu sytuacja w prasie, a także wywiad z Jerzym Makulą w Polityce. Pojawia się nagle dużo informacji o awaryjnych lądowaniach airbusów to tu, to tam. Normalnie to by się można obruszyć. Przecież w sumie to nic dziwnego, że czasem wśród tysięcy maszyn jedna na tydzień awaryjnie ląduje, bo coś jej jest. Ale tym razem dostrzegam jakby nacisk prasy na Airbusa oraz służby badania wypadków. Niepokoi mnie, że od pierwszych chwil przyzwyczajają oni jakby opinię do tego, że przyczyn nie da się wyjaśnić. Jerzy Makula także wspomniał o "żółtej lampce alarmowej" - zrozumiałem, że chodzi mu o to samo. Wygląda na to, że trzeba zmusić środowisko do wpompowania tym razem dość dużych pieniędzy, aby wyjaśnić przyczyny katastrofy i być może zmienić technologię stosowaną w liniowym lotnictwie pasażerskim (Koniec czarnych skrzynek ?}
Avatar użytkownika
mpuchatek
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 2934
Dołączył(a): Wt 28 sty 2003, 16:13
Lokalizacja: EPWA
Imię i Nazwisko: Krzysiek Nowosad
Vatsim PID: 862391

Re: AF 447

Postprzez D. Design » N 14 cze 2009, 22:58

Co do pierwszego przypadku, na YouTube są pokazane bardzo ładne animacje tego zdarzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
D. Design
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 2744
Dołączył(a): Wt 07 lis 2006, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Imię i Nazwisko: Stanisław
Vatsim PID: 909836

Re: AF 447

Postprzez Aaben » N 14 cze 2009, 23:06

mpuchatek napisał(a):(nie wygląda na to, że liniowce pasażerskie mogą latać w okolicy takich parametrów, ale...) .


Ciekawe, ale wątpię. Meteo podało, że temperatura w tamtym rejonie na ich wysokości spadała nawet do -83 stopni Celsjusza. Prędkość dźwięku w takich warunkach wynosi około 995km/h, 537 kts.
Avatar użytkownika
Aaben
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 3223
Dołączył(a): Pn 18 lut 2008, 13:35
Lokalizacja: EPBC
Vatsim PID: 1048484

Re: AF 447

Postprzez alfsky » Wt 23 cze 2009, 8:50

Namierzono czarne skrzynki:

http://wiadomosci.onet.pl/1994940,12,item.html

Jednostki ratownicze zlokalizowały sygnał z czarnych skrzynek, które najprawdopodobniej pochodzą z Airbusa A330, który rozbił się nad Atlantykiem na początku miesiąca - informuje francuski "Le Monde".
Podmorskie poszukiwania są utrudnione z powodu głębokości na jakiej mogą się znajdować czarne skrzynki - to około pięciu tysięcy metrów pod poziomem morza. Z takiej głębokości dochodzi sygnał. Ekipy poszukiwawcze muszą się spieszyć, gdyż sygnał lokalizacyjny wysyłany przez czarne skrzynki będzie jeszcze aktywny przez około tydzień - informuje "Le Monde". Na miejscu jest łódź podwodna, która uczestniczy w poszukiwaniach.

Airbus linii Air France zaginął w nocy z 31 maja na 1 czerwca w trakcie lotu z Rio de Janeiro do Paryża. Na jego pokładzie było 228 ludzi.

Dotychczas zidentyfikowano pierwszych 11 z 50 odnalezionych ciał ofiar katastrofy francuskiego samolotu.

Według komunikatu władz stanu Pernambuco (na północnym wschodzie Brazylii, gdzie prowadzono badania), formalnie potwierdzono tożsamość pięciu mężczyzn i pięciu kobiet.

Wciąż otwarte jest pytanie o przyczyny katastrofy. Pojawiły się informacje, że u ofiar katastrofy Airbusa A330 stwierdzono wielokrotne złamania nóg, rąk i bioder. Zdaniem ekspertów takie obrażenia sugerują, że samolot rozpadł się w powietrzu.


Teraz tylko trzeba "trochę" poczekać na ich wydobycie i odczytanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
alfsky
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1510
Dołączył(a): Śr 19 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Żywiec, EPBA
Imię i Nazwisko: Marek
Vatsim PID: 920818

Re: AF 447

Postprzez Jacek Simon » Wt 23 cze 2009, 14:19

alfsky napisał(a):Namierzono czarne skrzynki:


Chwilowo zdementowane przez BEA...


Za to nasz rodzimy TVN24 wspiął się na kolejny szczyt dziennikarskiego rzemiosła...
"Jeśli czasem czujesz się mały, niepotrzebny, niedoceniany i sfrustrowany, pamiętaj,
że kiedyś byłeś najlepszym, najszybszym, najzdolniejszym i najsprytniejszym plemnikiem w swojej grupie."


Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek Simon
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1925
Dołączył(a): Śr 17 lip 2002, 0:59
Lokalizacja: EDDK/EPKT
Vatsim PID: 856225

Re: AF 447

Postprzez PK » Cz 02 lip 2009, 18:32

gazeta.pl napisał(a):Śledczy ustalili na podstawie badania wyłowionych z oceanu szczątków Airbusa, że "samolot uderzył w powierzchnię wody dziobem. Co za tym idzie wszystko uległo odwróceniu od siły uderzenia, wszystko z dołu poleciało na górę samolotu" - powiedział Bouillard na konferencji prasowej.
cnn.com napisał(a):"The plane went straight down ... towards the surface of the water, very very fast," air accident investigator Alain Bouillard said.

Based on visual study of the physical remains of the Airbus A330 that have been recovered, "we were able to see that the plane hit the surface of the water flat. Therefore everything was pushed upwards -- everthing was pushed from the bottom to the top" of the plane, he said.
Wygląda na problemy z tłumaczeniem. Czy ktoś ze znajomością francuskiego mógłby przetłumaczyc tekst oryginalny?

Piotr
PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5293
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: AF 447

Postprzez Jacek Simon » Cz 02 lip 2009, 20:00

Tłumaczenie nie z oryginału, tylko (już) z niemieckiego tłumaczenia (rzetelne czasopismo + fakt, że 28 Niemców było na pokładzie => wszyscy starają się pisać rzeczowo):

Oryginał:

Der Airbus A330 scheine in direkter Fluglinie "mit einer starken vertikalen Beschleunigung" mit dem Bauch zuerst auf die Wasseroberfläche aufgeschlagen zu sein, sagte Alain Bouillard


moje tłumaczenie (może nie całkiem gramatyczne):

wygląda na to, że Airbus A330, w bezpośredni sposób "z mocnym wertykalnym przyspieszeniem" i brzuchem wprzód, uderzył w powierzchnię wody.


Źródło:
Obrazek
"Jeśli czasem czujesz się mały, niepotrzebny, niedoceniany i sfrustrowany, pamiętaj,
że kiedyś byłeś najlepszym, najszybszym, najzdolniejszym i najsprytniejszym plemnikiem w swojej grupie."


Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek Simon
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1925
Dołączył(a): Śr 17 lip 2002, 0:59
Lokalizacja: EDDK/EPKT
Vatsim PID: 856225

Re: AF 447

Postprzez PK » Cz 02 lip 2009, 21:58

Dzięki. Zakładając, że CNN i Spiegel są precyzyjniejsze to oznacza, że "pushed upwards" oznacza zgniecenie/przesunięcie, a nie jak w polskiej wersji "poleciało" i składa się w logiczną całość.

Piotr
PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5293
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: AF 447

Postprzez wakiam » Pt 03 lip 2009, 0:19

http://www.bea.aero/docspa/2009/f-cp090601e1.en/pdf/f-cp090601e1.en.pdf
Ostatnio edytowano Pt 03 lip 2009, 0:25 przez wakiam, łącznie edytowano 6 razy
CLW026
wakiam
Steward
Steward
 
Posty: 77
Dołączył(a): Śr 08 mar 2006, 19:42
Lokalizacja: PL
Vatsim PID: 959384

Re: AF 447

Postprzez wakiam » Pt 03 lip 2009, 0:25

kopiuj / wklej
CLW026
wakiam
Steward
Steward
 
Posty: 77
Dołączył(a): Śr 08 mar 2006, 19:42
Lokalizacja: PL
Vatsim PID: 959384

Re: AF 447

Postprzez wakiam » Pt 03 lip 2009, 0:27

CLW026
wakiam
Steward
Steward
 
Posty: 77
Dołączył(a): Śr 08 mar 2006, 19:42
Lokalizacja: PL
Vatsim PID: 959384

Re: AF 447

Postprzez MarcinSz » Cz 06 maja 2010, 23:50

Wyciągam z czeluści, link znaleziony na liveatc.net:
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/05/06/2892426.htm

"The French navy has located the flight recorders of the Air France jet that crashed in the Atlantic almost a year ago, but retrieving them may be an impossible mission, officials said."
pozdrawiam, MarcinSz
-----
"EYVL_CTR: hey Warszawas, which of you is more northeastern than other?
EPWW_S_CTR: EPWW_N_CTR...currently offline"
MarcinSz
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1384
Dołączył(a): Cz 26 lut 2009, 21:56
Lokalizacja: EPRZ
Imię i Nazwisko: Marcin Szczygieł
Vatsim PID: 1099257

Re: AF 447

Postprzez PK » Pt 27 maja 2011, 18:34

PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5293
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: AF 447

Postprzez Jarosław » Pt 27 maja 2011, 19:11

Na pełnej mocy w pełnym przeciągnięciu z kątem natarcia rzędu kilkudziesięciu stopni i prędkością zniżania 11000 ft/min. Ciekawe.
SP-DEL
Zapraszam na mój samolotowo-autobusowy kanał: http://www.youtube.com/user/DelfinoDelphis
oraz do naszej linii lotniczej: http://delfinsky.pl
Avatar użytkownika
Jarosław
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 1473
Dołączył(a): Cz 07 cze 2007, 23:46
Lokalizacja: EPWA/EPGD
Vatsim PID: 978559

Re: AF 447

Postprzez PK » Pt 27 maja 2011, 20:59

Jarosław napisał(a):Na pełnej mocy w pełnym przeciągnięciu z kątem natarcia rzędu kilkudziesięciu stopni i prędkością zniżania 11000 ft/min. Ciekawe.
Moja intuicja tu się kończy. Powinni chyba wejść w korkociąg.

Piotr
PK
Pilot-emeryt :)
Pilot-emeryt :)
 
Posty: 5293
Dołączył(a): Wt 21 paź 2003, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: AF 447

Postprzez Aaben » Pt 27 maja 2011, 21:45

A ktoś na świecie wie jak wygląda korkociąg w 230-tonowym aparacie latającym? ;) Mieli pełny ciąg i machali pewnie joystickiem i nogami od jednej burty do drugiej - tak utrzymywać można przeciągnięty samolot w nieskończoność.
Avatar użytkownika
Aaben
Kontroler PLVACC [inactive]
 
Posty: 3223
Dołączył(a): Pn 18 lut 2008, 13:35
Lokalizacja: EPBC
Vatsim PID: 1048484

Następna strona

Powrót do Lotnictwo real life

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron