mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Kącik Majsterkowiczów. Zasięgnij porady lub pomóż innym w budowie wymarzonego kokpitu !

Moderatorzy: alfsky, ToTom

mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez radex171 » N 12 maja 2013, 23:11

Witam wszystkich, niedawno zakończyłem na surowo budowę fmc dzięki mjoy16. Na stronie internetowej o mjoy16 pięknie pisze iż posiada 8 osi (prawda), również pisze że jest to kontroler który ma 112 przycisków, lecz nikt na wstępie nie powiedział że aby one działały, trzeba lutować kolejne płytki. Bynajmniej tak zrozumiałem chociaż... no właśnie dzisiaj po podłaczeniu mjoy16 do usb zamiast jak zwykle wykryć mjoy16 (w panelu sterowania=>drukarki i inny sprzęt=>kontrolery gier) pisze że podłaczono 9- osiowy 112 przyciskowy urządzenie z przełacznikiem ustawień. I teraz moje pytanie, czy jest jakaś szansa aby zmusić windows a raczej directx do tego aby widział kontroler jako właśnie 9-osiowy i 112 przyciskowy? bo fsuipc niestety widzi również 32 przyciski (dodam że fsuipc zarejestrowany). Wiem że mogę podpisać resztę przycisków dzięki svmapper jako przyciski klawiatury i wtedy przez fsuipc podpisać do fsx'a lecz korzystam również z niektórych funkcji na klawiaturze (pushback, brake set, zoom, czy zmiana widoku, niestety przyzwyczaiłem się do tego i ciężko mi się z tym rozstać) a nie ukrywam że te osobne 112 przycisków by się przydało. Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
radex171
Steward
Steward
 
Posty: 63
Dołączył(a): N 04 mar 2012, 5:00
Lokalizacja: EPWR
Imię i Nazwisko: Radosław Zet
Vatsim PID: 1221023

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez PZL Belfegor » N 12 maja 2013, 23:57

Limit DirectX to 32 przyciski i 8 osi. Źródło: http://ts.thrustmaster.com/download/acc ... .5_ENG.pdf na stronie 4.
Na marginesie: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=bynajmniej
PZL Belfegor
Pierwszy Oficer
Pierwszy Oficer
 
Posty: 1508
Dołączył(a): So 19 lut 2005, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez radex171 » Pn 13 maja 2013, 0:37

Tak też potwierdziły się moje przypuszczenia:(ehhh. Jednak światełko w tunelu pozostaje, mianowicie słyszałem gdzieś że ponoć można podłączyć dwie klawiatury i pracują one niezależnie od siebie tylko pytanie - niezależnie tzn. są traktowane tak jakby obie miały swój zestaw klawiszy i nie pokrywają się ze sobą? czy są widziane jako osobne klawiatury lecz wciśnięcie tych samych przycisków wywołują ten sam znak? i drugie pytanie czy muszą być to klawiatury gdzie jedna jest na usb a druga na ps2? czy obydwie muszą być na usb? jeśli pracowałyby jako calkowicie niezależne od siebie klawiatury, wtedy jedną można byłoby przypisać do fsuipc, a wtedy to tylko potworzyć makra do fmc tak jak to wcześniej uczyniłem i nie ma żadnego problemu.

P.S. tak na marginesie po przypisaniu w svmapper guzików od mjoya do klawiatury mógłbym "wybebeszyć" drugą klawiaturę zostawiając samą płytkę PCB i zabudować ją w fmc, byleby tylko komputer wykrył jej obecność:)
Avatar użytkownika
radex171
Steward
Steward
 
Posty: 63
Dołączył(a): N 04 mar 2012, 5:00
Lokalizacja: EPWR
Imię i Nazwisko: Radosław Zet
Vatsim PID: 1221023

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez radex171 » Pn 13 maja 2013, 0:44

Ew. słyszałem jeszcze o ppjoy wirtualny joystick a może da się podpisać pod niego dalsze 32 przyciski? wtedy dałbym jakoś radę zbudować i zaprogramować fmc tylko jak z tym ppjoy?
Avatar użytkownika
radex171
Steward
Steward
 
Posty: 63
Dołączył(a): N 04 mar 2012, 5:00
Lokalizacja: EPWR
Imię i Nazwisko: Radosław Zet
Vatsim PID: 1221023

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez wozniakair » Pn 13 maja 2013, 17:40

ehh.. Radek :D A jednak Budujesz :D Ja tutaj nie pomogę :D
Obrazek
wozniakair
Steward
Steward
 
Posty: 180
Dołączył(a): Pn 01 lis 2010, 10:16
Imię i Nazwisko: Bartłomiej Woźniak
Vatsim PID: 1169737

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez noker » Cz 23 maja 2013, 22:32

Radek czytałeś manuala?
Setting up MJoy16-C1 in Windows
About limitation of 32 buttons per joystick

This joystick controller has 112 buttons. This number of buttons is supported by recent
Windows and DirectX versions. Older versions of Windows supported only up to 32
buttons per joystick device. This limitation was removed by introducing alternative
DirectX version 5 and newer interface to joysticks. This enables all contemporary
programs to process more than 32 buttons from single joystick.
Yet still some games use old interface to joystick and thus have limitation of 32 buttons
per joystick device. One example of such games is Microsoft Flight Simulator 2004
(MSFS) which – unfortunately - still has this limitation.
This was the reason ofintroducing two controls mapping modes. If your priorityis to use
rotary and toggle switches of MJoy16-C1 then you should use mapping mode 2. In this
mode you will be able to use rotary switchesand first 8 toggle switches directly from
simulator software. Otherwise you may use mode 1 which places 32 pushbuttons in the
first rows.
Mapping modes concept will work even better if you will use several MJoy16-C1
controllers. Then some controllers may be set to mode 1 and some to mode 2.
For example if you have two MJoy16-C1 sets, you can use the first set in mode 1 and
the secondset in mode 2. This will allow you to use 32pushbuttons, 4 rotary switches
and 8 toggle switches directly fromMicrosoft Flight Simulator.
There isanother possibility to use all buttonsfrom on MJoy16-C1. To be able to use all
112 buttons in MSFS you should use some software which translates joystick button
presses to keyboard key presses. One example is described in nextsection.
..:: Asus P5B :: Pentium Dual-Core E6500 @ 2.93 GHz :: Goodram 4x1GB@800MHz Dual :: ASUS GTS250 :: Win7 Pro 64bit SP1 :: FS9.1 ::..
http://polandcargo.pl
Avatar użytkownika
noker
Steward
Steward
 
Posty: 633
Dołączył(a): Pt 30 mar 2007, 11:19
Lokalizacja: EPDE /Puławy City
Imię i Nazwisko: Rafał Jarosz
Vatsim PID: 1005783

Re: mjoy16 niby wszystko fajnie a jednak nie do końca

Postprzez radex171 » Śr 29 maja 2013, 18:54

No właśnie niedawno przeczytałem i się załamałem szczerze mówiąc, więc zostaje mi tylko mapping pod klawiaturę. No cóż lepsze to niż nic, zwłaszcza że o wiele mniej wydałem niż miałbym kupić gotowca (gdyby człek zarabiał więcej, mógłby sobie pozwolić a tak trzeba kombinować jak koń pod górę, ale coś w tym jest:)
Avatar użytkownika
radex171
Steward
Steward
 
Posty: 63
Dołączył(a): N 04 mar 2012, 5:00
Lokalizacja: EPWR
Imię i Nazwisko: Radosław Zet
Vatsim PID: 1221023


Powrót do Symulatory własnej produkcji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

cron